środa, 1 października 2014

Biało - niebiesko

Kochani! 
Dzisiaj pochwalę się czymś, co chciałam uszyć już od dawna. 
Tak się składa, że jestem szczęśliwą posiadaczką ceramiki Bolesławiec - dwóch kubków i cukiernic.
Moja "kolekcja" imponująca nie jest, ale została kupiona w samej manufakturze. Parę lat temu zwiedziłam wytwórnię, miałam okazję przyjrzeć się z bliska wszystkim etapom produkcji, łącznie z malowaniem i ozdabianiem. Czy wiecie, że 95 % produkcji trafia na eksport? 
Chętnie powiększyłabym zbiory, ale nie jest to najtańsza sprawa (kupione bezpośrednio od producenta nie zrujnowały tak portfela:). Czekam więc cierpliwie na kolejną wyprawę do Bolesławca...
Tymczasem, całkiem niedawno, trafiłam na kubki, które idealnie pasują do kolekcji. Gdzie? Oczywiście w mojej ukochanej Ikei. Kubek Jamt urzekł mnie ciekawym wzorem, można zestawić go zarówno z wyrobami bolesławieckimi, jak  i włocławską porcelaną. Ale to nie wszystko. Ikea oferuje również cudowną tkaninę Angsruta, idealnie pasującą do całości.
 Ale się rozpisałam... lepiej pokażę, co z tego wszystkiego wyszło...


 Oczywiście moje ukochane serduszka! 

 Wiecie, jak je uwielbiam... ale musiałam uszyć jeszcze coś innego. Z rozpędu powstała nieduża girlandka. Ostatnio bardzo podobają mi się bawełniane lamówki. Ta dopasowała się idealnie...






Mam w oczach biel i błękit:)
Kochani, w następnym poście ogłoszę Candy i, zgodnie z zapowiedzią, będzie solidne:)
Pozdrawiam i do następnego razu
Mała Sowa niebiesko - biała

Ps. Dzisiejszy post nie jest w żaden sposób sponsorowany. Linki są dla zainteresowanych.

28 komentarzy:

  1. Widziałam te kubki w katalogu i to samo pomyślałam - idealnie pasują do bolesławieckiej ceramiki :)
    A serduszka są tutaj jak wisienka na torcie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ten materiał już od roku w moich zbiorach i nigdy nie wiem co z niego zrobić :) Ale jak zobaczyłam ten kubek w katalogu to od razu pomyślałam, że fajny komplecik można zrobić. Jednakże, że kubków mam masę to zakup odłożyłam na później :) Może będzie jakaś przecena dla klubowiczów IKEA family :)

    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  3. tylko nie odjeżdżaj bez mojej osoby w roli pasażera!!!bo byłoby mi bardzo ale to bardzo przykro :P całość cudna...piękna...ulubiona:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękny komplet idealnie wszystko do siebie pasuje. Co do kubków z Ikea, to mój kolega takie ma i powiedział, że super się sprawdzają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja mama swego czasu kompletowała ceramikę z Bolesławca i sporo jej w naszym domu, sama mam swoje własne dwie filiżanki :) a do tej pory jak serwuje herbatkę dla gości to właśnie w takich podobnych filiżankach jak masz te w kropeczki. Ja osobiście bardzo lubię porcelanę w niebiesko białe motywy..
    Piękne filiżanki, girlanda i te serducha.. dużo pięknego niebieskiego koloru! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudnie to całościowo wygląda, szczególnie, że można to wziąć za komplet który był od początku całością:). A te serduszka i ich wzór jest bomba:).

    OdpowiedzUsuń
  7. Agatko same cudeńka , serduch Ci zazdroszczę, piękne kształtne, idealnie , kolory cudne, wykonanie mistrzostwo, same piękne rzeczy

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniały serwis, a te dodatki obłędne!

    OdpowiedzUsuń
  9. ps.taka Mała a taka dożarta :P hehe musiałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. no odbiegłąś kochana troszke od swojego stylu ale to nic bo znów cudowności naszyłąś - ślicznie się prezentuje całość - buziaki śle marii

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne! Póki co to tylko oczyma wyobraźni widzę tę zastawę w mojej kuchni, a serduszka świetne, również oczyma wyobraźni widzę poduszki z tego materiału, bo cudny... :-) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja sie w ikei zastanawialam co moglabym uszyc z tego materialu :)) Piekny komplecik sobie uszylas :) Baaardzo mi sie podoba :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajna ta tkanina, jeszcze jej nie widziałam. I kubki super, szczególnie, że pojemność konkretna :)
    Piękna kolekcja i uszytki.

    OdpowiedzUsuń
  14. normalnie cacy! Też mi się marzy ceramika z bolesławca... nie mam jeszcze nic a te cudeńka są takie oryginalne i urocze... I masz rację - tkanina z ikei i kubki super pasują do całości :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Jesteś "Wielka" i tyle tylko powiem :))) pieknie to wygląda

    OdpowiedzUsuń
  16. Fantastyczny zestawik, alez bedzie przyjemnie wypic teraz kawusie w zimne jesienne czy zimowe dni :)
    Jaki klimat :)

    OdpowiedzUsuń
  17. prześliczne te kubeczki i idealnie swoje szyjątka dopasowałaś!

    ps. w wolnej chwili zapraszam na moje candy:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Prześlicznie! Uwielbiam taką kolorystykę, a Ty tak cudnie wszystko spasowałaś:) Pozdrawiam cieplutko. Ania

    OdpowiedzUsuń
  19. Kapitalnie to skomponowałaś !!! Bardzo mi się podoba - ja z tej tkaniny uszyłam latem Tildę, bo też lubię w Ikea robić zakupy !!!!Kochana pytałaś pod moim postem o zegar - tak to zegar w maszynie . Udało mi się kupić przypadkiem w kwiaciarni . Pozdrawiam Sylwia

    OdpowiedzUsuń
  20. Jakie to wszystko piękne. Fajne dodatki uszyłaś.

    OdpowiedzUsuń
  21. Pieknie sie to wszystko konponuje. Slicznosci

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękny i bardzo ciekawy wzór. W połączeniu z bielą każdy kolor wygląda pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Jakie śliczne, wspaniała aranżacja :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Przepiękne zdjęcia, wszystko cudownie się ze sobą komponuje :)

    OdpowiedzUsuń