sobota, 18 października 2014

Dzisiaj Sowa pomysłowa:)

Kochani!
Chciałabym podzielić się z Wami moimi pomysłami.

Szyję bardzo dużo i często zapisuję różne ważne uwagi: datę realizacji, komu co, kolory, wzory, itp. Brakowało mi miejsca, w którym wieszałabym te wszystkie karteczki.
Myślę, że większość z Was słyszała o tablicy pele mele. Postanowiłam zrobić sobie coś podobnego, ale jednak innego. Nie tyle z mojej małosowiastej przekory, co raczej z chęci wykorzystania rzeczy, które pałętają się bezużytecznie po szufladach. 
Oto moja tablica:

Wykorzystałam: pozbawioną szyby ramkę, kawałek kartonu, czarny len i sznurek dratwę.
Przycięty do rozmiaru ramki karton wysmarowałam klejem w sztyfcie, następnie przykleiłam do niego kawałek czarnego lnu.
Może to być każdy inny materiał. Ja wybrałam taki, bo przypominał kolorem tablicę szkolną:) Wszystko dokładnie wygładziłam.
Następnie całość okręciłam (dość ciasno) sznurkiem. 
Oklejony i okręcony karton wpięłam w ramkę i gotowe!


Ramkę ozdobiłam różyczkami z tkaniny; niedawno nauczyłam się je robić.
Tablica spełnia swoją rolę naprawdę dobrze.
Pomysł nr 2.
Nieraz pisałam, że nie lubię szyć poduszek. Ale lubię je mieć... Jakiś czas temu kupiłam w Ikei dwie poszewki, bardzo tanie i świetnie imitujące len. Nie wiedziałam, jak je ozdobię; w każdym razie nie miałam ochoty w ogóle zajmować się nimi.
Aż pięknego dnia Bożenka podarowała mi dwie śliczne, szydełkowe podkładki. Pomysł ich wykorzystania pojawił się zanim wypiłyśmy herbatkę:)


 Zachęcam do ozdobienia poszewek, które już nie cieszą Waszych oczu albo brakuje im dekoru.
Pomysł nr 3.
W magazynach wnętrzarskich nieraz widziałam poduszki wykonane z dzianiny swetrowej. W sklepach ich cena była oszałamiająca, nawet moja Ikea niezbyt się spisała. 
Więc zrobiłam tak: udałam się do sklepu z rzeczami drugiej szansy, wybrałam sweter, jaki odpowiadał mi wzorem i kolorem. Przycięłam go do rozmiaru poduszki (owszem, trzeba uważać, bo może zacząć się pruć) i szybko zaszyłam. I oto jest!
 I tyle moich pomysłów!
Może zainspirujecie się nimi, poszperacie w kątach i dacie drugą
szansę niejednej, bezrobotnej rzeczy?
Pozdrawiam Was serdecznie
Wasza Mała Sowa Pomysłowa

32 komentarze:

  1. Ależ fantastyczne pomysły:) zwłaszcza ta tablica, całkiem wyjątkowa!

    OdpowiedzUsuń
  2. Różyczki podziwiałam osobiście całkiem niedawno, pomysł na wykorzystanie podkładek ode mnie też już pochwaliłam, ale nie dane mi było jeszcze pochwalić pomysłowej tablicy. Jest wspaniała i pożyteczna!!!! Ja jeszcze czekam, Agatko, wiesz na co...to coś w wersji mini!!! Pozdrawiam i do kolejnego spotkania przy kawusi!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. tablica bardzo ale to bardzo mi się podoba, poduszki śliczne, pomysłowa z Ciebie osóbka, bardzo

    OdpowiedzUsuń
  4. Sowa Pomysłowa przypada mi do gustu :* pomysły cudne!!pozazdrościłam tablicy...ech

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne pomysły, tablica jest super

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie przemyślane, super wyszło!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pele mele wyglada świetnie,inaczej niz tradycyjne ale mi sie to podoba,poduszki z tą mała serwetką są urocze.

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysly :) Na prawde fajnie wyszlo Ci to pele mele :) No i podusie dostaly swoja szanse na odmiane Super :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. No Agatko tym razem to ty mnie zawstydziłaś - ja karteczek karteczek zeszycików posiadam i bałagan jest a tu proszę tak pomysłowy organizer - wszystko w jednym miejscu - jest pięknie wykonany i bardzo uroczy a twoje szyjątka zawsze są cudowne - buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajne pomysły - najbardziej podobają mi się poszewki sweterkowe :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super pomysły, zwłaszcza te ze swetrem na poszewkę i serwetkami :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Sówka mądra główka ;) Pozdrawiam znad stosu świątecznych kartek...

    OdpowiedzUsuń
  13. Pomysł na tablicę rewelacyjny:)oczarowana jestem Twoimi dyńkami-już zapisałam się na candy:)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  14. fajne pomysły!! podoba mi się szczególnie ten z tablica robioną na zapiski by niezgineły nam karteczki z ważną informacją!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Rameczka cudna, wykorzystanie serwetki na puszce tez mi się bardzo podoba. Ciekawe ile jeszcze masz takich podobnych pomysłów:).

    OdpowiedzUsuń
  16. swetrowa poduszka jest świetna, bardzo mi się podoba

    OdpowiedzUsuń
  17. Kochana - rewelacyjna i tablica i poszewki !!! Jesteś jak wróżka tak wszystko czarujesz !!!pozdrawiam Sylwia

    OdpowiedzUsuń
  18. Pomysł na tablicę bardzo mi się spodobał, przydało by mi się coś takiego u mnie, świetne :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Fantastyczna ta tablica u mnie zdecydowanie by się sprawdziła. A dynie ? po prostu świetne:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Tablica jest rewelacyjna. Podpatrzę chyba ten pomysł, bo by mi sie przydała w pracowni. Świetne te podusie ze swetra. Jak czasem widzę ceny tych dodatków, drobiazgów w sklepach to się zawsze, aż za głowę łapie. Poduszeczki, koszyczki, pierdołeczki można je zrobić samemu prawie za darmo no ale trzeba mieć pomysł, chęć itp. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak tu pięknie. Już zakochałam się w tym miejscu i szybko dodaję do obserwowanych, żeby go nie zgubić. Trafiłam przypadkiem, ale zostaję już zupełnie celowo:-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Poduszka ze swetra wyszła bardzo ładnie :)
    mój sweterek czeka na swoja szanse.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń